• Enkelthed

    Vi holder vores produkter og koncepter enkle og overskuelige, så du let kan orientere dig

  • Renhed

    Vi går ikke på kompromis med råvarerne til vores produkter, så du er sikker på at få kvalitet

  • Formål

    Vi fremstiller ikke noget uden et specifikt formål, så du får ikke noget overflødigt fra Purely

  • Virkning

    Alt, hvad vi tilbyder, skal have en virkning så du får både kvalitet og kvantitet i vores produkter

  • Omtanke

    Vi handler altid med omtanke for omverden og individ, så vi sammen kan passe på hinanden

Enkelthed

Kernen i vores koncept er enkelheden. Det har altid været vores målsætning, at lave enkle produkter, der virker. Skære det unødvendige fra og fokusere på det essentielle.

Produkter

Nå vi formulerer produkter, gør vi det altid ud fra den intention, at der ikke skal være nogle unødvendige ingredienser i. Det betyder, at vi arbejder aktivt på at bruge færrest mulige indholdsstoffer. Når vi formulerer vores produkter med et minimum af ingredienser, gør vi dem enkle og let overskuelige.


Vi har altid undret os over lange ingredienslister på skønheds- og plejeprodukter. Når man bruger rigtig mange ingredienser i et produkt, kan man af gode grunde ikke have særligt meget i af hver ingrediens. Et andet problem med mange indholdsstoffer er, at det bliver svært for brugeren, at gennemskue hvad, der er i et produkt og hvorfor.


I en tid hvor flere og flere af os døjer med forskellige grader af overfølsomhed, allergi, intolerance eller måske har meget bevidste holdninger til, hvad vi vil byde vores krop og naturen, er det rart at kunne overskue indholdet af vores produkter. Jo mindre vi tilsætter vores produkter, jo mindre skal du bekymre dig om.,

Kommunikation

Enkelheden som filosofi gør sig også gældende, i forhold til den måde, vi kommunikere på og i forhold til vores æstetik. Vi gør os meget umage med at gøre vores ingrediensliste overskuelig og læsevenlig, så man som forbruger hurtigt kan orientere sig i indholdsstofferne. Vi kan ikke garantere, at der ikke er nogen, der har en overfølsomhed over for en ingrediens i et af vores produkter, men vi kan gøre det let for dig, at finde ud af hvad der er i og hvorfor. Du kan læse meget mere om vores ingredienser i vores leksikon over indholdsstoffer her.


Vi gør os også altid umage med at gøre vores produktbeskrivelser enkle og jordnære, så du som forbruger ikke er i tvivl om, hvad dit produkt kan, og hvorledes det skal anvendes. Det kan til tider være udfordrende, da det ofte er komplekse processer, der er på spil i de mere avancerede produkter. Men vi ser det som vores fornemmeste opgave, at kunne formidle både brugen af et produkt, og videnskaben der ligger bag.

Renhed

Renhed er essentiel for os. Når vi taler om renhed gælder det både kvaliteten af vores råvarer og renheden af vores produkter set i forhold til sundhed og miljø.

Indhold

Vi har placeret os i en kategori af skønhedspleje, der kaldes clean beauty, så det er klart, at vores produkter skal være med de reneste ingredienser. Kvaliteten af de råvarer vi bruger i vores produkter er altid af højeste kvalitet. Urene råvarer forringer et produkts virkning og kan i værste fald give allergi eller irritation.

Vi bruger mange kræfter på at udvælge råvarer. Vi er glade for at sparre med nogle af de bedste eksperter, ikke kun i Norden og Europa men i verdenen, når det kommer til de videnskabelige undersøgelser bag de enkelte ingredienser. Samtidig har vi vores eget laboratorium til rådighed, så vi selv kan teste og sammenligne forskellige producenters råvarer, før vi udvælger hvilke, vi vil bruge i vores produkter.

Det er meget kendetegnende for Purely Professional, at vi har stort fokus på ingrediensernes kvalitet, men det bliver vi nødt til at have, da man ikke kan 'skjule' noget i det meget enkle produktunivers, vi arbejder med.

Miljø

Der er også stoffer, som måske ikke er problematiske
for os som bruger af produkterne, men som kan være rigtig
uhensigtsmæssige at udlede til naturen. At undgå dem ser vi også som en
del af vores målsætning om kun at bruge de reneste ingredienser. Sådanne
miljøfarlige stoffer er fx silikoner, som er meget svært nedbrydelige i
naturen.

Renheden skal altså forstås på flere forskellige planer,
men fælles er dog, at det drejer sig om en meget kritisk stillingtagen i
forhold til at udvælge ingredienser til vores produkter. Vi bruger
megen tid og mange ressourcer på at holde os opdateret i hvilke studier
der er på ingredienser og hvad den nyeste forskning viser. For der
forskes konstant vi bliver hele tiden bliver kogere. Skulle det vise
sig, at der opstår en mistanke imod en ingrediens, vi har brugt, vælger
vi at omformulere produktet frem for at kæmpe imod videnskaben.

Formål

Vores produkter skal altid have et specifikt formål. På samme måde skal de enkelte ingredienser vi bruger også have et specifikt formål i produktet.

Ingredienser

Vores løfte om at vores produkter og ingredienser skal have formål spiller meget overens med vores løfte om enkelthed og virkning.

De ingredienser, vi vælger at bruge i et produkt, skal have et formål. Det vil sige, at de skal have en effekt i produktet og ikke bare stå på indholdsfortegnelse som ”fyld”. Vi vil ikke tilføje en hypet ingrediens i et produkt, hvor den ikke har et formål.

Man ser ofte at populære ingredienser bruges i alle mulige forskellige typer af produkter, hvor de måske ikke har den store effekt. Der er fx meget stor forskel på hvad der virker i produkter, der skylles ud så som shampoo, og produkter der bliver på kroppen så som en creme.

Produkter

Vi fremstiller kun produkter, der har et formål. Det vil sige, det skal kunne noget nyt og anderledes end de produkter, vi allerede har i vores serie. Vores linje har altid være, det vi kalder ”kompakt men komplet”. Det vil sige, at vi ikke introducere nye produkter, før vi mener, der er et reelt behov, vi kan løse med det pågældende produkt.

Et produkt skal have en reel berettigelse og ikke blot være udtryk for en nyopstået trend. Vi tilbyder problemløsere til vores brugere, så vi introducerer ikke nye produkter bare for at lave noget nyt.Vi bruger en del tid på at lave research på ingredienser og afdækning af behov i forhold til nye produkter.

Vi undersøger altså hvilke løsninger vi kan tilbyde med et nyt produkt, og om vores brugere har behov for den løsning. Derfor er Purely Professional en overskuelig produktserie, hvor hvert produkt har et specifikt formål, hvilket gør det let at navigere i, når man skal finde de produkter, der passer til ens specifikke behov.

Virkning

Vi har et overordnet krav til alt, hvad vi laver. Det skal virke. Vores produkter er enkle, men de skal have maksimal effekt. Vi har både øje for kvalitet og kvantitet, når vi sammensætter vores produkter.

Kvalitet

Det første skridt på rejsen, mod et produkt der virker, er research. Ofte har vi en idé til en problemstilling, vi gerne vil løse, men det kan også tænkes at vi støder på en spændende ingrediens, som vi tænker ind i vores produktlinje.

Når man har identificeret den - eller de - aktive ingredienser, gælder det om at finde dem i den optimale kvalitet. For at finde den rette kvalitet, betyder et indgående kendskab til leverandøren rigtig meget.

Er det en helt ny ingrediens, der skal testes, køber vi prøver flere forskellige steder og undersøger dem i vores laboratorium .Af og til viser det sig, at en prøve er totalt virkningsløs, fordi kvaliteten af indholdsstoffet er for ringe.

Kvantitet

Ud over kvaliteten af de forskellige ingredienser er koncentrationen noget af det vigtigste, når man ønsker en optimal effekt af sit produkt. Har man mange forskellige aktive ingredienser i en meget lille koncentration, så svarer det til at tage en lille del af en masse forskellige piller.

Man får ikke den ønskede virkning, hvis man ikke får den aktive ingrediens i den rigtige koncentration. Der kan være alle mulige gode indholdsstoffer i et produkt, men hvis koncentrationen er meget lille, kan det altså næsten være lige meget.

Det giver ikke mening at bruge et produkt med en meget lille smule af en aktiv ingrediens, når man ønsker en effekt. På samme måde giver det heller ikke mening at bruge et produkt med en stor koncentration af et indholdsstof med meget dårlig kvalitet.

Derfor har vi både stort fokus på kvantitet og kvalitet, når vi sammensætter produkter. Det giver produkter, der virker. Når man som bruger anvender et produkt med forventning om at få en effekt, er det tilsvarende vigtigt, at man bruger det i de mængder eller med den hyppighed, som der er foreskrevet.

Omtanke

Omtanken er omdrejningspunktet i alt, hvad vi gør. Vi forsøger hele tiden at finde de mest fair, bæredygtige og miljøvenlige løsninger i forhold til råvarer, produktion og distribution.

Individ

Vores afsæt er at fremstille produkter med omtanke for kroppen og miljøet, men omtanken gennemsyrer også hele den måde, vi driver vores forretning på. Omtanken for kroppen er det, der har ansporet os til at give os i kast med at udvikle plejeprodukter. Vi mente at det måtte være muligt at fremstille produkter, der var mindre skadelige end dem vi stødte på ude på hylderne, men samtidig var effektive og af professionel kvalitet. Vi ville gerne udvikle en produktserie med omtanke for den enkelte.

Vores fokus har især været på indholdsstofferne i vores produkter, og der er mange ingredienser, vi har valgt at udelukke, da de enten har en uønsket effekt på kroppen eller miljøet. Hudirritation, allergi og overfølsomhed er meget udbredt og til stor gene for dem, der døjer med det. Der er god hjælp at hente ved at udelade fx de skrappe sulfater, parfume og de problematiske konserveringsmidler i produkterne.

Omverden

Vores miljø er ofte en stor bekymring for mange af os. Vi overvejer alle, hvad vi kan gøre som privatpersoner eller som virksomhed, for at mindske vores aftryk på miljøet? Vi synes, at jo mere man kan gøre jo mere bør man gøre. Som virksomhed vil vi gerne gå forrest, når det kommer til at vise nye veje, løsninger og koncepter og vise omtanke for miljøet.

I starten af 2019 introducerede vi vores første produkt i flasker af genbrugt plastik. Vi har sat os for kun at bruge emballager i genbrugt plastik fremadrettet, og vi er nu allerede oppe på over 15 forskellige produkter i flasker af genanvendt plastik. Derudover er vi meget optaget af at reducere brugen af unødige emballage. Det kan være den plastikfolie produkterne bliver pakket i kolli fra produktionen, eller den indpakning vi bruger til jul. Less is more! Ikke kun når vi taler om de ingredienser, der er i et produkt, men i lige så høj grad når det gælder det, der uden om produktet.

Vores miljøstrategier har vi opdelt i fem indsatsområder: plastik og emballager, biodiversitet, klima, miljøfarlige stoffer og affaldssortering. Du kan læse mere om dem her.

Bliv medlem og få fordele

Som Purely Plus medlem får du personlige fordele og adgang til eksklusive tilbud – alt sammen direkte til din indbakke. Du får også adgang til vores pointsystem, hvor du optjener point, når du handler, som bliver omsat til rabat, næste gang du shopper.