I Purely People besøger vi folk, der har med Purely at gøre. Vi kigger ind hos vores forhandlere, ambassadører på sociale medier og kunder, til et indblik i alle de forskellige steder, hvor Purely lever og bruges hver dag. Følg med og bliv inspireret af alle de kloge, seje og skønne Purely People vi har alle vegne. Vil du være med?

Skrevet af Anne d. 25. august 2021

Amagerbro Apotek

PP Julie og Ole

Vi møder Maria, farmakonom og souschef, og Lone, farmakonom, på Apoteket i Amagercentret – det første apotek hvor Purely kom på hylderne - til en snak om apotekets lange historie med Purely, forskelle på deres filial i Amagercentret og på Amager Strand og kundernes produkt favoritter. 

Det første apotek med Purely på hylderne

Apoteket i Amagercentret kontaktede Purely i sommeren 2014, inden Purely blev en fast del af flere apotekerkæder i 2015. Det første vi bare må høre Maria og Lone om, er derfor selvfølgelig, hvilke tanker de gjorde sig i sin tid, da de først fik interesse for at få produkterne ind på deres apotek.

Maria: Vi begyndte at se en tendens. Der var flere, også på de sociale medier, der viste produkterne, hvor en af vores tidligere farmakonomer havde set det. Og så kom der kunder og spurgte efter det rene, der var et stort fokus på sulfater på det tidspunkt, hvor kunder bare ville have noget uden det hele. Altså det var sådan en rigtig trend lige der, hvor vi samtidig også trængte til at der kom noget nyt inden for hårsegment ind – og noget som også var pænt. Rent, pænt, klinisk - og som passede perfekt til apotekets image.

Lone: Ja, og så ville vi jo gerne have noget de andre ikke har haha, og selvfølgelig noget som kunderne netop efterspørger og som vi kan stå inde for. Vi prøver generelt at søge efter noget, der er lidt unikt herude, og der var Purely oplagt. 

Maria: Purely er jo simpelt og til at overskue.


Som det apotek der har haft Purely længst, har Maria og Lone også et indblik i den udvikling, der er sket over tid.
 
Maria (tv): "Jamen først og fremmest er der flere der kender til det."
 
Lone (th): "Ja, og vi oplever også at mange frisører sender deres kunder herned på apoteket, som har hovedbundsproblemer, for at købe Purely, fordi det virker bare."

To apoteker, forskellige behov

Apoteket i Amagercentret har en filial på Amager Strand. Derfor er det oplagt at høre Maria og Lone ad, om de oplever en forskel i forhold til, hvad deres kunder på de forskellige apoteker efterspørger.

Lone: Man kan jo fylde op ude på Amager Strand med Purely Refillery. Der har vi fået flere nye 10 liters dunke, så det er jo et tegn på, at kunderne er glade for det og er meget miljøbevidste. Noget mere end herinde faktisk.

Maria: Ja, selvom det ikke er så langt væk, så er der meget forskel på kunderne. Den kundegruppe der er ude på Amager Strand er meget miljøbevidste. Herinde i centret er det en lidt anden kundetype, her kender de Purely og kommer for at hente deres vante favoritter. De spørger ikke om så meget og køber mange literprodukter. På Amager Strand er der lidt mere interesse for lange snakke og vejledning. 

Purely: Kan I se det på produktfavoritterne? Er der forskel?

Maria: Her i Amagercentret er der mange, der især er glade for Shampoo 4.

Lone: Og den nye Shampoo 5 og Serum 1 mod hårtab går godt. 

Maria: Ja, og shampoobaren er også især populær ude på Amager Strand, den kan noget andet end et klassisk produkt jo. 

 


På Amagerbro Apotek kan du få kyndig vejledning til lige den hårpleje, der virker for dig - her finder du hele Purelys hårplejesortiment.

Få styr på hovedbunden

Vi dykker lidt mere ned i de generelle problematikker, som Maria og Lones kunder ofte kommer ind med. Endnu en gang kommer en Purely bestseller på listen over kundernes problemløser nummer ét.

Lone og Maria i kor: Skæl!

Maria: Mange har bare skæl.

Lone: Det er helt vildt så mange, der har problemer med deres hovedbund, altså med skæl.

Maria: Det passer jo også godt med, at det er et apotek det her. Det handler ikke bare om skønhedspleje. Har man et problem, man gerne vil have løst, så går man på apoteket. Vi har en masse problemløsere.

Purely: Hvad vejleder I så kunderne til?

Lone: Jamen først er vi nødt til at finde ud af, hvad slags skæl de har – og hvad de har prøvet før. 

Maria: Altså Shampoo 4 er meget effektiv, når problemerne er der. 

Lone: Ja, alle kan få glæde af Shampoo 4. Vi havde en kunde, der kom ind og skulle have tre styk Shampoo 4 med til udlandet, fordi hun skulle rejse i længere tid.

Maria: Og så vil jeg sige en anden problematik, er den med håndsæbe. Det har vi jo selvfølgelig haft meget stort fokus på her under Corona, og her fokuserer vi meget på at høre kunderne ad, hvad de vasker deres hænder i. Vi tager lige snakken om, når man nu vasker hænder 20 gange om dagen, at det så lige er en god ide at kigge lidt på, hvad der egentligt står på den håndsæbe der. Så det er også et meget spændende område, vi er kommet ind i på at snakke med kunderne om.

På Amagerbro Apotek finder du også vores literprodukter, som er oplagte, når hele familien er glade for Purely.

Familiefavoritter

Til sidst skal vi selvfølgelig også høre Maria og Lone om, hvad deres yndlings Purely produkter er, og hvad de ellers plejer at anbefale, og her kommer familiefavoritterne især i fokus.

Maria: Jeg elsker det især til mine børn, jeg elsker det rene, min mand bruger også Shampoo 4, og jeg bruger også Shampoo 4 de tidspunkter, hvor jeg oplever lidt problemer med hovedbunden. Og så er jeg også glad for Treatment 1.

Lone: Jeg er meget begejstret for Baby Shampoo også, fordi jeg har så mange børnebørn. Lige så snart de bliver født, så starter vi op med den. Det er en favorit. 

 

Baby Shampoo 1 er blandt andet en klar favorit blandt Lones familie.

Amagerbro apotek

Amgercentret 142
Reberbanegade 3
København S 2300

Telefon: 32 57 83 83
E-mail: amagbro@apoteket.dk

Artiklen er skrevet af Anne
Når du ser et billede på Instagram, deltager i en konkurrence på Facebook eller læser indlæg her under Inspiration, så er det Anne der står bag.

Andre artikler

Seneste stories fra Instagram

[instagram-feed]
Copyright © 2021 Purely Professional
  • Optjen Point

    Optjen point når du handler hos os, du opsparer 1 point for hver 10 DKK du bruger.
  • Del Din Oplevelse

    Skriv din ærlige mening om vores produkter eller del dine billeder, så optjener du 20 point.
  • Del med venner

    Henvis en ven til vores shop, så modtager I begge 50 point når din ven bruger dit link.
OPRET KONTO
usermagnifiercrossmenuchevron-down